Rejsevilkår
Købe- og rejsevilkår
Købe rejsevilkår
1. Generelt
1.0.1 Vi er en formidler af produkter fra flyselskaber og
andre leverandører, såsom hotelagenter, biludlejere mm. Disse fordeler selve
antallet af pladser til forskellige priser, som vi præsenterer på vores
hjemmeside. De priser og det antal pladser, vi viser, er helt uden for vores
kontrol, og ikke noget, vi bærer ansvaret for.
1.0.2 Ved kontakt med os angående din bestilling er det kun
dig som hovedbooker/bestiller, der har ret til at foretage ændringer i din
booking. Hav venligst ordrenummer og/eller bookingnummer parat ved kontakt
1.0.3 Når slutbetaling er kommet os i hænde, og så snart vi
har administreret din booking, sender vi e-mail med information om din ordre.
Vi administrerer normalt bestillinger inden for 48 timer fra
betalingstidspunktet.
1.0.4 Vi tager forbehold for tekniske problemer og prisfejl,
som ligger uden for vores kontrol, og forbeholder os ret til inden for 24 timer
på hverdage at kontakte bestilleren for eventuelle forandringer af foretaget
booking. I de tilfælde penge er blevet debiteret kort eller bankkonto, kan der
gå flere bankdage, før pengene igen står på kontoen. Bemærk, at dette er
bankens regler og ikke noget, vi kan påvirke.
1.0.5 Ved booking i weekender og på helligdage har vi ret
til at vende tilbage den følgende hverdag.
1.0.6 Rejsedokumenter bliver leveret til den e-mailadresse,
du oplyste ved bookingen. I de tilfælde du ønsker at få rejsedokumenterne
leveret med posten, bliver der opkrævet et administrationsgebyr.
1.0.7 Vi påtager os ikke ansvaret for de tekster,
information mm, som andre parter, fx leverandører, bookingsystemer eller
rejsemagasiner producerer.
1.0.8 Hvis der på eller i nærheden af dit rejsemål sker en
miljøkatastrofe, krigshandling, strejke eller anden indgribende hændelse, som
gør, at den planlagte rejse ikke kan gennemføres, kan vi som formidler ikke
holdes ansvarlig for dette.
1.0.9 I øvrigt gælder svenske love og bestemmelser
2. Kundens ansvar
2.0.1 Som kunde er det dit ansvar at læse
rejsevilkårene inden køb.
2.0.2 Som kunde er det dit ansvar at kontrollere,
at du har modtaget bekræftelse/rejsedokumenter inden for 48 timer eller
følgende hverdag. Skulle du ikke have modtaget nogen rejsedokumenter, beder vi
dig kontakte os omgående
2.0.3 Som rejsende er du forpligtet til at
kontrollere, at du har gyldige rejsedokumenter, pas, visum, visum til
mellemlanding, nødvendige vaccinationer og andre eventuelle dokumenter, der
kræves.
2.0.4 Du som kunde er forpligtet til at
oplyse korrekt e-mailadresse og telefonnummer samt omhyggeligt at læse den
information, vi sender til dig. Efter bestilling og frem til hjemkomst bør du
holde øje med den e-mailadresse, du angav i bookingen, da vi normalt informerer
om eksempelvis tidsændringer via e-mail.
2.0.5 Det er meget vigtigt, at du angiver en
korrekt e-mailadresse, da vi ikke har ansvaret for følgerne af fejlagtigt
afgivne oplysninger, eller hvis dit personlige spamfilter eller mapper
frasorterer de e-mails, vi sender
2.0.6 Inden du gennemfører din booking og
betaler, er du som kunde forpligtet til at kontrollere, at alle oplysninger
såsom datoer, tider, rejserute, destination og at alle rejsendes navne etc. er
korrekte. Alle fornavne og efternavne skal skrives i den rækkefølge, de står i
passet, og stavningen skal være identisk.
2.0.7 Som kunde er du forpligtet til at
påtale fejl eller mangel på plads, for at vi skal kunne hjælpe med at rette
problemet. Se endvidere punkt 10
2.0.8 Som kunde er du forpligtet til inden
booking at oplyse om vigtig information, som kan være afgørende for, at du skal
kunne gennemføre rejsen
3. Bestilling
3.0.1 Minimumsalder for at booke rejser på
vores hjemmeside er 18 år.
3.0.2 Vi kan ikke håndtere bookinger med
alenerejsende børn/unge under 18 år.
3.0.3 Din booking er ikke bindende, så længe
du ikke gennemfører en betaling eller vælger fakturering.
3.0.4 Bestillingen bliver automatisk
annulleret, hvis du ikke gennemfører din betaling eller vælger fakturering
inden den tid, der angives ved booking.
3.0.5 Fortrydelsesretten ifølge den svenske
Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59 2 Kap 3§) gælder ikke for
transporter og relaterede tjenester såsom indkvartering.
4. Betaling Specifikt om fly
4.0.1 Du skal være 18 år for at betale på
vores hjemmeside.
4.0.2 På betalingssiden fremgår vilkårene for
betaling af netop din specifikke bestilling.
4.0.3 Hvis du opgiver fejlagtige oplysninger,
kan du også senere blive afkrævet opståede omkostninger.
4.0.4 Vi tager ikke ansvar for betalinger,
som ikke er kommet os i hænde på grund af tekniske problemer uden for vores
kontrol.
4.0.5 Din bestilling skal gennemføres inden
det tidspunkt, der angives ved booking Hvis et køb ikke er gennemført inden
dette tidspunkt, annulleres din bestilling automatisk.
4.0.6 Vi anvender såkaldt SSL-kryptering.
Dette beskytter alle betalingsdata inkl. kortnumre imod, at uvedkommende skal
kunne læse disse.
4.0.7 For information om betalingsmåde, se Information
om betaling
5. Priser
5.0.1 Priserne inkluderer skatter og
afgifter, som er kendt ved bookingen og indgår i bestillingen.
5.0.2 Ekstra omkostninger til fx bagage,
seating og check-in kan påløbe afhængigt af flyselskab og priskategori.
5.0.3 Lokale skatter kan forekomme, som fx
turistskat (city tax) eller lufthavnsgebyr. Disse betales lokalt på egen
hånd.
5.0.4 Leverandører af fly, lejebil og
hoteller har forskellige forkøbskrav til forskellige priser.
5.0.5 Som formidler tager vi forbehold for
eventuelle pris- og billetændringer fra flyselskaber og/eller andre
leverandører såsom hotelagenter og biludlejere.
5.0.6 Ved flyskift kan transferomkostning
opstå, som ikke indgår i rejsens pris.
5.0.7 Ved lang transit indgår overnatning
eller anden kompensation ikke.
5.0.8 Hvis du gennemfører en booking på et
tidspunkt, hvor vi ikke har mulighed for at gennemføre din bestilling over for
leverandøren, forbeholder vi os ret til at vende tilbage med en eventuel
prisforhøjelse eller tilbagebetaling. Dette bliver du informeret om inden for
24 timer eller den følgende hverdag efter bookingen.
6. Ombooking/ændring
6.0.1 Hvis flyselskabet, hotellet eller
biludlejeren tillader ombooking eller navneændring, påløber der, ud over
leverandørens gebyr, et administrationsgebyr for denne ændring.
6.0.2 Ændringer skal foretages i god tid før
udrejse/hjemrese, dog senest to hverdage før rejsens gennemførelse.
7.
Afbestilling
7.0.1 Afbestiller du din rejse, inden du har
valgt fakturering eller betalt din bestilling, påløber der ingen omkostninger
for dette.
7.0.2 Afbestiller du din rejse, efter at du
har valgt fakturering eller betalt din bestilling, gælder følgende:
Hvis du ikke har tegnet en afbestillingsbeskyttelse, sker der normalt ingen
tilbagebetaling. Undtaget i de tilfælde, hvor andre vilkår fremkommer i
forbindelse med bookingen. I det tilfælde du må afbestille din rejse og ikke
har tegnet afbestillingsbeskyttelse, forsøger vi naturligvis at hjælpe dig med
at få så meget som muligt tilbage af rejsens pris mod et administrationsgebyr.
Har du tegnet en afbestillingsbeskyttelse, kan du afbestille din rejse ifølge
gældende regler for afbestillingsbeskyttelsen.
7.0.3 Du kan ikke afbestille en betalt rejse via
hjemmesiden. Dette skal gøres via email. info@industravel.dk
7.0.4 Hvis
du ikke indfinder dig i tide på rette sted eller vælger ikke at benytte hele
eller dele af bestillingen, er ingen tilbagebetaling mulig.
8. Pas, visum og vaccinationer
8.0.1 Som rejsende er du forpligtet til at
have gyldigt pas, visum, visum til mellemlanding, nødvendige vaccinationer og
andre eventuelle dokumenter, der kræves.
8.0.2 Hvis børn under 18 år skal rejse sammen
med andre voksne end sine forældre/værger, alene, eller hvis forældre/værger
har andet efternavn end barnet, bør du bemærke, at visse destinationer
forlanger en skriftlig accept fra værgerne. For yderligere information kontakt
venligst leverandøren eller ambassaden for det aktuelle land.
8.0.3 Vi påtager os ikke ansvaret for
meromkostninger, som rammer den rejsende i forbindelse med, at en
visumansøgning bliver afvist. Det er hvert lands respektive ambassade eller
konsulat, som tager sig af visumærinder. Rejsende, som ikke har godkendte
rejsedokumenter, kan blive nægtet ombordstigning eller indrejse.
8.0.4 Som rejsende er du selv ansvarlig for
alle omkostninger, der opstår på grund af manglerne i ovennævnte formaliteter.
10.
Afvigelser eller mangler i produktet / afhjælpelse af fejl
10.0.1 Hvis ikke alt har været tilfredsstillende, skal
man forsøge at løse problemet på stedet. Påtaler man ikke problemet omgående,
indebærer det, at vi ikke får mulighed for at hjælpe dig med at rette fejlen,
og så er det svært at få erstatning, når man kommer hjem. Du påtaler fejlen på
stedet eller ved at kontakte den respektive leverandør. Kontaktoplysninger
finder du som regel på din voucher.
10.0.2 Hvis problemet ikke er blevet løst på stedet, og
du vil foretage en reklamation, bedes du skrive en klage til vores email
‘info@industravel.dk’ senest to måneder efter hjemkomst, medmindre der
foreligger tungtvejende årsager. I de tilfælde hvor du ønsker at reklamere over
noget, der er sket i forbindelse med transporten, såsom fx mistet bagage,
aflyste flyvninger eller andre omstændigheder, som ligger udenfor vores
kontrol, skal denne reklamation omgående rettes direkte til det berørte
transportselskab.
10.0.3
Hvis den rejsende på egen hånd betaler for en opgradering eller køb af
anden tjeneste på stedet uden først at kontakte leverandøren, vil leverandøren
ikke godkende tilbagebetaling af disse omkostninger. Transaktionen betragtes da
som en bindende aftale direkte mellem den rejsende og leverandøren på stedet.
11.
Formidling af flybilletter
11.0.1 Aftalen for flyvningen tegnes
mellem dig som kunde og flyselskabet. Vi agerer kun som formidler og er dermed
ikke part i aftalen.
11.0.2 Flyselskaberne bærer ansvaret for
korrekt gennemførelse af transporten. Eventuelle mangler ved og/eller klager
over transporten eller bagagehåndteringen skal rettes direkte til flyselskabet.
11.0.3 Alle angivne
flyvetider er foreløbige, hvilket også gælder de tider, som følger med
bookingbekræftelserne. Det er bestillerens og den rejsendes ansvar at holde øje
med de regler for transport, som hvert flyselskab tilvejebringer på deres
hjemmesider.
11.0.4 Som rejsende har du
ansvaret for at kontrollere dine flyoplysninger for både ud- og hjemrejsen ved
at logge ind med bookingnummer og efternavn på checkmytrip.com correct it to
our GDS
11.0.5 Tiderne er lokale i det
land, du rejser til, via og fra. Du som kunde er forpligtet til ved booking at
oplyse korrekt e-mailadresse samt at tjekke denne i tilfælde af, at vi sender
information vedrørende eventuelle tidsændringer.
11.0.6 Vi tager forbehold
for alle eventuelle ændringer og aflyste flyvninger.
11.0.7 Flyselskabet har ret
til at ændre i bookingen inden for 24 timer efter at bookingen er foretaget.
Hvis der skulle ske en ændring af pris, forbeholder vi os ret til at vende
tilbage med en prisforhøjelse eller, hvis du foretrækker det, tilbagebetaling.
Dette bliver du informeret om inden for 24 timer eller den følgende hverdag
efter bookingen.
11.0.8 Børnepriser tilbydes
hos de fleste flyselskaber for børn, som er fyldt 2 år og endnu ikke fyldt 12
år. Som spædbørn (infant) regnes børn, der (før rejsen er afsluttet) endnu ikke
er fyldt 2 år.
11.0.9 Vi kan ikke håndtere
bookinger med alenerejsende børn/unge under 18 år.
11.0.10 Vi er ikke ansvarlige for
fejlagtig information fra flyselskabet vedrørende eventuelle mellemlandinger,
samt misset fly på grund af, at de rejsende ikke har bemærket tidsændring.
11.0.11 Hvis du har valgt at
booke en rejse bestående af to enkeltbilletter, indebærer det, at hvis den ene
flyvning af en eller anden grund ikke gennemføres som planlagt, så
afbestilles/ændres den anden flyvning ikke automatisk.
Du har da selv ansvaret for at ombooke billetten. Eventuelle merudgifter står
du selv for.
11.0.12 Hvis du som rejsende
har en dobbeltbooking, kan flyselskabet annullere rejserne. Det gælder også,
hvis bookingerne er foretaget hos forskellige rejsebureauer eller direkte hos
flyselskabet. Vi bærer ikke ansvaret for annulleringer, som flyselskaberne
foretager i disse tilfælde, og står ikke for eventuelle meromkostninger, som
kan opstå.
11.0.13 Transport ved
lufthavnsskift indgår ikke i billetprisen og bekostes på egen hånd ligesom
overnatning ved lang transit.
12. Flyvetider/Tidsændringer
12.0.1 Samtlige tider angives
altid i lokal tid for hvert land. Flyselskaberne ændrer af og til deres
tidsplaner med kort varsel. Hvis vi får information fra flyselskabet om
tidsændringer, informerer vi de rejsende om ændringen via e-mail.
12.0.2 Vi er ikke
ansvarlige for flyselskabernes tidsændringer eller aflyste fly. Hvis den
rejsende rammes af en skade, skal der rettes krav direkte mod flyselskabet. En
tidsændring berettiger ikke til prisfradrag, erstatningsrejse, skadeserstatning
eller anden kompensation fra os.
12.0.3 Hvis flyselskabet
aflyser din flyrejse uden at tilbyde alternativ flyrejse, tilbagebetaler vi
beløbet for den aflyste billet.
12.0.4 Hvis flyselskabet derimod aflyser
din flyrejse, men tilbyder dig at vælge mellem alternativ flyrejse eller
afbestilling, så følger vi flyselskabets retningslinjer med hensyn til
afbestillingsomkostninger. Vælger du at afbestille, opkræver vi et
administrationsgebyr.
12.0.5 I de tilfælde din rejse
får en tidsændring, bliver du normalt informeret om dette via e-mail
indeholdende den nye tidsplan. Den bliver sendt til den e-mailadresse, du
oplyste ved bookingen. Som rejsende bør du derfor hyppigt kontrollere, om du
har modtaget e-mail fra os. Flyoplysninger for jeres rejse skal også
kontrolleres ved at logge ind med bookingnummer og efternavn på www.checkmytrip.com.
Dette skal man også gøre inden hjemrejse. Correct it to our GDS
12.0.6 Hvis tidsændringen
medfører en sen ankomst til destinationen, har du selv ansvaret for at kontakte
eventuelt hotel eller biludlejer om dette. I de tilfælde du har booket en
separat tilslutningsrejse, bærer vi intet ansvar for eventuel udeblevet
tilslutning.
12.0.7 Vi bærer intet ansvar for
e-mails, som af en eller anden årsag ikke når modtageren (eksempelvis
spamfilter).
13. Bagage
13.0.1 For præcis information om
bagage på din rejse henviser vi til flyselskabernes egne regler og
bestemmelser, som kan læses på det respektive flyselskabs hjemmeside.
13.0.2 Ved afbestilling
tilbagebetaler flyselskabet ikke omkostningen for din bookede bagage.
14. Siddeplads i fly
14.0.1 For præcis
information om siddepladser på din rejse henviser vi til flyselskabernes egne
regler og bestemmelser, som kan læses på det respektive flyselskabs hjemmeside.
14.0.2 Ved afbestilling
tilbagebetales omkostningen for din bookede siddeplads ikke.
14.0.3 Flyselskabet
forbeholder sig ret til at ændre din siddeplads.
15. Formidling af hoteller
15.0.1 Ved booking af hotel har
du selv ansvaret for at udskrive og medbringe voucher. En voucher er dit bevis
på booking og betaling og skal afleveres til hotellet ved ankomsten.
15.0.2 Hvis du forventer at
ankomme sent til hotellet, har du selv ansvaret for at informere hotellet om
dette. Hotellet har ret til at slette din booking, hvis sen ankomst ikke er
meddelt i forvejen.
15.0.3 Ønsker på hotellerne
kan aldrig garanteres, men er netop ønsker.
15.0.4 Hoteller er ikke
tilbagebetalingsbare, undtaget de hoteller, som præsenteres med ”Fri
afbestilling” eller lignende i bookingstrømmen.
15.0.5 Hvis ikke alt har
været tilfredsstillende, skal du forsøge at løse problemet på stedet. Påtaler
du ikke problemet omgående, indebærer det, at vi ikke får mulighed for at
hjælpe dig med at rette fejlen, og så er det svært at få erstatning, når du
kommer hjem. Du påtaler fejlen på stedet eller ved at kontakte den respektive
leverandør. Kontaktoplysninger finder du som regel på din voucher.
16. Formidling af transfer
16.0.1 Du har selv ansvaret
for at læse de vilkår, som gælder for netop din transfer. Disse varierer afhængigt
af destination og rejsemåde. Vilkårene kan ses på din voucher.
16.0.2 Ved booking af
transfer har du selv ansvaret for at udskrive og medbringe voucher. En voucher
er dit bevis på booking og betaling og skal afleveres til transportøren.
16.0.3 Vi forbeholder os
ret til at vende tilbage 24 timer efter booking eller den følgende hverdag,
hvis din transfer ikke kunne bekræftes. Fuld tilbagebetaling for transferen
gælder i disse tilfælde.
17. Formidling af lejebiler
17.0.1 Du har selv ansvaret
for at læse den produktinformation, som gælder for din booking. Vilkårene
varierer afhængigt af destination.
17.0.2 Ved booking af
lejebil har du selv ansvaret for at udskrive og medbringe voucher. En voucher
er dit bevis på booking og betaling og skal fremvises ved afhentning.
17.0.3 Når du afhenter bilen,
skal du fremvise et kreditkort i førerens navn, og biludlejeren reserverer et
beløb som depositum.
17.0.4 Er lejebilen på
forespørgsel, vender vi tilbage til dig snarest efter bestilling.
17.0.5 Ønsker om tilvalg
såsom snekæder, barnesæder eller andet betales på stedet og kan aldrig
garanteres.
17.0.6 Ved uklarheder ved
afhentning skal du forsøge at løse problemet på stedet. Påtaler du ikke
problemet omgående, indebærer det, at vi ikke får mulighed for at hjælpe dig
med at rette fejlen, og så er det svært at få erstatning, når du kommer hjem.
Du påtaler fejlen til biludlejeren eller ved at kontakte det nummer, der er
angivet på voucheren.